fbpx

Fler företag väljer att ta ett större miljöansvar vid direktreklam

2018-06-20T09:47:03+00:0026 september, 2017|Klimatkompensation, Kundexempel|

Klimatkompenserad direktreklam är en växande del av Svensk Direktreklams produktportfölj. I kundtidningen På Direkten berättar SDR-gruppens hållbarhetsansvarige, Torbjörn Andersson, om hur klimatkompenserad direktreklam slår nya rekord:

”Förre året nådde [försäljningen av klimatkompenserad direktreklam] all time high och 2017 kommer vi slå nya rekord. Idag har vi hundratals kunder som köper vår klimatkompensation.”

Bland annat är de stora kunderna inom exempelvis dagligvaruhandeln noggranna med att klimatkompensera. Tillsammans med oss på Tricorona Climate Partner AB satsar Svensk Direktreklam på två nya klimatkompensationsprojekt för att kompensera för sina redan anmärkningsvärt låga utsläpp. Läs mer om projekten och Svensk Direktreklams hållbarhetsarbete På Direkten (s. 13-14).

Vill du veta mer om hur ditt företag kan bli mer hållbart? Kontakta oss.